ר"ע פ"ת הורה על סגירת בי"ס "בית יעקב רוטשילד" עד לסוף השבוע

איתי גדסי No Comments on ר"ע פ"ת הורה על סגירת בי"ס "בית יעקב רוטשילד" עד לסוף השבוע

בשל עלייה בתחלואה בבי"ס הורה ראש העיר על סגירת בית הספר משלישי עד שישי. בחוות הדעת שח היועמ"ש של העירייה שעומד בניגוד לעמדת היועמ"ש של המחוז החרדי נכתב: "מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב"

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיריית פתח תקווה הודיעה היום (שני) כי בשל העלייה בתחלואה בקרב תלמידות בית הספר 'בית יעקב' (רוטשילד) במהלך סופה"ש האחרון, התקבלה החלטה ע"י הצוות המקצועי של העירייה –  לסגור את בית הספר במרכז העיר ממחר (שלישי) ועד לסוף השבוע ביום שישי. כזכור שלשום ראש העיר הורה על סגירת בית הספר בניגוד לחוות הדעת שח המחוז החרדי במשרד החינוך, ראש העיר אף התעמת עם המנהלת והורי התלמידים והתנגד לפתיחתו.

בנוסף נסגרו במוסד החינוכי לבנות "הילדסהיימר" הכיתות י"א ו-י"ב, והסמינר, וכן בת"ת 'דרך ישרים נסגרו הכיתות ד1, ושכבות ז'ו-ח', בשל זינוק התחלואה במסגרות.

בחוות דעת משפטית שהנפיקה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד שרית גרינבאום, בנושא סגירת בית הספר המוכש"ר ע"י הרשות, היא כותבת, כי בניגוד לחוות הדעת שפרסמה היועמ"ש למחוז החרדי עו"ד מיכל שאול, לאסור על הרשות לסגור את בית הספר בשל חוסר סמכות, ולהורות בשל כך לעיריית פתח תקווה להימנע מכך, היועצת המשפטית של העירייה מציינת בחוות דעתה כי אדרבא – "מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב".

היא ציינה כי "מאחר ומבוקשת סגירה זמנית וקצובה של בית ספר אחד בלבד (בית יעקב), לצורך ביצוע הערכת מצב משום שכל ובטרם תגיע ההתפרצות לממדים רחבים עוד יותר, וכאשר קיימות אינדיקציות רבות אשר מחזקות פעולה, הרי שהדבר עומד לטעמי באמות המידה המנהליות הנדרשות".

"לעירייה קיימות חובה ואף סמכות מכוח הוראת חוק ראשית שנקבעה בפקודת העיריות, לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך שמירה על בריאות הציבור, וכי בנסיבות המקרה דנן נראה כי הפעולה המבוקשת הינה מידתית, סבירה ועומדת באמות המידה המנהליות הנדרשות, ולפיכך מדובר בפעולה אפשרית ואף מתבקשת מצד העירייה".

ראש העיר רמי גרינברג אמר: "בגלל החשש מהתפרצות התחלואה במוסד, ולנוכח התפרצות התחלואה בת"ת 'ברכת יעקב' הסמוך לו בשכונה, המשמש את ילדי אותם המשפחות. לאור זאת, פעלנו בתחילת השבוע לסגור את בית הספר בית יעקב (רוטשילד)".

 

 

 



0 תגובות